התפיסה החינוכית

"היה מה שהנך והסתכל היטב בילדים בשעה שניתן להם להיות מה שהם באמת, לא מה שהם צריכים להיות, אלא מה שהם יכולים להיות.” (יאנוש קורצ'ק)

הדרך הדרך החינוכית של רשת "צעדים" מחברת את כל השותפים לעשייה החינוכית (הורים, ילדים ומחנכות) למען הילד ומימוש הפוטנציאל שלו.

בבסיס הגישה החינוכית נמצא הילד וצרכיו ההתפתחותיים, כאשר ההורים שותפים לעשייה החינוכית. החוויות וההתנסויות שחווים ילדים בשנות חייהם הראשונות משפיעות על שלומם הנפשי ומעצבות את התפתחותם הרגשי, השכלית והחברתי.

רשת "צעדים" פועלת בסטנדרטים גבוהים בתחום הבטיחות, ארגון סביבה פיסית, תוכניות חינוכיות, כוח אדם ואקלים על מנת לאפשר לילדנו סביבה ותנאים להתפתחות מיטבית.
מתפקידה של המסגרת החינוכית להקנות ידע, ערכים והרגלי התנהגות, לצד הסתכלות מעמיקה על הילד ממקום של אמונה בכוחותיו וביכולותיו.
אנו משתדלים לצייד את הילד, מידי יום, בכלים אותם הוא צריך על מנת שכל התנסות שלו תהיה משמעותית ותתרום לבניית הזהות העצמית והדימוי העצמי שלו.
עקרון מנחה את עבודת הצוות הוא ראיית הילד, באופן אינדיבידואלי בתוך קבוצה.

סדר היום בנוי בצורת מוקדי פעילות - מה שמאפשר התנסות לפי בחירה, עבודה בקבוצות קטנות ומתן יחס אישי.
תכנית העבודה במעון מותאמת לצרכיו ההתפתחותיים של כל ילד ובקביעת סדר היום אנו מגלים רגישות לקצב האישי של כל ילד.
אנו מאפשרים לילדים להתנסות, לבחור ולהתמודד עם האתגרים השונים הקיימים במהלך היום.

ארגון סביבת המעון, פנימה והחוצה, עשירה בגירויים המתאימים להתפתחותם של הילדים המזמנת להם הזדמנויות לפעילויות משמעותיות.
כאמור, ארגון הסביבה ומרחבי המעון, מותאם לתכנון סדר היום ומשקף אידיאולוגיה חינוכית המאמינה בילד/ה וביכולות שלהם לבחור ולחקור בעצמם מתוך הסקרנות הטבעית שלהם.
אנו נושאים על דגלנו עבודה חינוכית איכותיות שבבסיסה בניית מרכזיים חינוכיים, תוך שיתוף ההורים והענקת תנאים מיטביים לילדנו.

שנת לימודים פורייה ומוצלחת

לרשותכם בכל עת,
צוות אגף הגיל הרך - רשת חוויות