אריאלה חבר, מנהלת אגף הצהרונים ברשת חוויות: "אנו שמות דגש כל הזמן על הכשרת הצוותים, העשרתם ומתן כלים עדכניים ויצירתיים"


כ- 120 מובילות וסייעות צהרונים עברו תוכנית השתלמות של צהרוני ברשת חוויות, אשר התקיימה השבוע, בנושא "להתרגש עם הספרים". ההשתלמות הועברה למובילות וסייעות הצהרונים, במסגרתה למדו הצוותים כיצד לתווך לילדים את הספרים דרך חוויה תיאטרלית ואמנותית וכיצד ליצור בגן אווירה של התרגשות ועשייה יצירתית, שמחברת לספרים. עוד למדו הצוותים על חשיבות המסרים והרגשות המשתקפים בספרים וכיצד ניתן להשתמש בהם ככלי חינוכי ליצירת שיח רגשי בגן.

מטרת העל הכוללת של ההשתלמות היתה לאפשר לילדים להציף ולדבר על רגשותיהם בפתיחות, כהמשך לסדנה שעברו הצוותים בנושא שימוש בתיאטרון ככלי חינוכי. ההשתלמות הועברה על ידי שרה דוד, מרצה, אמנית רב תחומית ובעלת תיאטרון לגיל הרך.

 

אירית נאור, רכזת פדגוגית באגף הגיל הרך ברשת חוויות, אמרה כי: "סיפור/שיר יכול להפוך לחלק מזיכרון ילדות בלתי נשכח במיוחד אם שמענו אותו מפי גננת/הורה שהגיש לנו את הספר באופן חוויתי ורגיש. אין ספק שהצוותים קיבלו כלים ותובנות שיכולות לתרום להן בעשייתן בצהרון ובחיים בכלל כאימהות, סבתות ועוד. בנוסף, קיבלו הצוותים הדרכה בנושא ט"ו בשבט ורעיונות ליישום סמלי החג של התחדשות וצמיחה בעבודה היצירתית עם הילדים. הצוותים ייצרו עם הילדים עצים דמיוניים: עץ משאלות, עץ רגשות מצמיחים ועוד עצים פרי דמיונם של הילדים היצירתיים". 

 

אריאלה חבר, מנהלת אגף הצהרונים ברשת חוויות, מסרה כי: "אנו שמות דגש כל הזמן על הכשרת הצוותים, העשרתם ומתן כלים עדכניים ויצירתיים. לאור היצירות המקסימות שיצרו בגנים, ועדיין עובדים על כך, הוחלט להציג את כל העבודות במובאת אגף הצהרונים (רח' החבורה 20) החל משבוע הבא. בנוסף, נהנים הילדים מפעילות של חוג פעמיים בשבוע. במהלך החגים, מדריכי החוגים בצהרונים מעבירים שיעורי דרמה וספורט, תוך התייחסות לסיפורי החג וסמליו".