ראש העיר, רחמים מלול: "רחובות היא העיר של כולם, וחשוב לנו שאנשים עם צרכים מיוחדים ירגישו שהעיר מתאימה את עצמה להם וקשובה לצרכיהם. אני קורא לציבור לקחת חלק באירועים"


קבוצת 'קהילה נגישה' ברחובות תוביל את אירועי "היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות". במהלך החודש יתקיימו אירועים ופעילויות, שמטרתם הגברת המודעות בקרב הציבור הרחב לזכויותיהם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

ראש העיר, רחמים מלול: "רחובות היא העיר של כולם, וחשוב לנו שאנשים עם צרכים מיוחדים ירגישו שהעיר מתאימה את עצמה להם וקשובה לצרכיהם. אני קורא לציבור לקחת חלק באירועים"


ח"מ ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות במועצת העיר וחברת דירקטוריון רשת חוויות: "בעיר רחובות, בגלל החשיבות הרבה שאנו מייחסים לנושא, בחרנו לציין את היום הבינלאומי במשך חודש שלם במגוון אירועים. אנו מאמינים בצורך בהעלאת מודעות ושינוי עמדות ביחס לשונה ולאחר ובצורך לשלב אנשים עם מוגבלויות בחייה השוטפים של העיר. האירועים מאורגנים בשיתוף האגף לשירותים חברתיים, רשת חוויות, החברה העירונית לתרבות וארגוני אנשים עם מוגבלות הפועלים בעיר. אני מודה לכל העוסקים במלאכה ומזמינה את כל תושבי העיר לבוא וליהנות ממגוון האירועים והפעילויות".

הקבוצה פועלת בהנחייתן של גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות וסלי פרנק, עובדת סוציאלית קהילתית מהאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות. צופית גולן, פעילה ב'קהילה נגישה', מסבירה כי: "במפגשים הרבים שהזדמנו לנו לאורך השנים גילינו שיש מרחק רב בין מה שאנשים יודעים ובין המציאות בה חיים אנשים עם מגבלה. הפער יוצר סטיגמות, אתגרים נוספים  ומקשה אף יותר על אדם עם מגבלה להתנהל בחברה כאדם שווה בעל חלומות ושאיפות כאחד האדם".  

השנה חברו יחד לציון היום מספר רב של ארגונים, בניהם קהילה נגישה, תוכנית עמיתים (תוכנית המשלבת אנשים עם מגבלה נפשית בפנאי, הפועלת ברשת חוויות), אקי"ם רחובות, חיוך שלו (מכון להתפתחות הילד במגזר הדתי חרדי ברחובות), ניצ"ן, קבוצת הורים – מגזר חרדי, ארגון שמע, איל"ן, גלגלי רנ"י, אלו"ט, כנפיים של קרמבו ותנועות נוער נוספות, שיקום אחר, מע"ש רחובות, הוסטל בארי ועוד. אלבג: "ביחד אנו מעוניינים להעלות את המודעות למגבלות השונות, לחוזקות ולאתגרים אל מולם אנו ניצבים מידי יום, ונערוך במהלך חודש זה מספר אירועים להעלאת המודעות לשוויון זכויות אנשים עם מגבלה ברחבי העיר".

האירועים המתוכננים

הקרנת הסרט הדוקומנטרי "שמעון המלך" ושיח עם יוצר הסרט, אריאל מירוז וגיבור הסרט, שמעון דהן- שמעון המלך מבית שאן, הלוקה בתסמונת דאון, הוא בעל ידע יוצא דופן במוסיקה מזרחית ומילדות הוא חולם לעסוק במוסיקה ולהתפרסם. שמעון מקבל הזדמנות להגשים את חלומו כאשר הוא מתקבל לקורס שדרני רדיו במכללה האקדמית כנרת; האם יצליח שמעון להגשים את חלומו, כנגד כל הסיכויים? האם יצליח להשתלב בחברה כאחד האדם? האם אנחנו באמת מסוגלים להכיל אדם כזה בחברה שלנו. חוויות שוויץ המדע, 23.12, בשעה 20:00, הזמנה מראש 20 ₪, ביום האירוע 25 ₪.

מסיזומבה ומשחק ראווה בכדורסל - יתקיים בהובלת "הרצון מנצח", עמותה המרכזת את פעילות הספיישל אולימפיקס ברחובות ומקדמת ספורט לאוכלוסיות מיוחדות, במסגרתה מתאמנים ספורטאים בחמישה ענפי ספורט - שחייה, כדורסל, אופניים, באולינג והוקי ריצפה. הקבוצה פועלת באולם הספורט שז"ר, במסגרת אגף הספורט בחברה העירונית לתרבות, 18.12, הכניסה חופשית!

מופע שירים מברודווי-  בהובלת ניצ"ן רחובות, ארגון המטפל בילדים ובבוגרים עם ליקויי למידה. תערוכת צילומים של עמותת ניצ"ן ועוד. חוויות שוויץ רחובות החדשה, 25.12, בשעה 20:15, עלות כניסה 25 ₪ לקהל הרחב, 10 ₪ לאוכלוסיות מיוחדות.

הפנינג 'כולנו תושווים ברחובות'- בהובלת כל השותפים לאירועים, יחתום את החודש אירוע שיא, שיכלול תחנות הפעלה חווייתיות להכרת לקויות שונות, ריקוד עם אנשים עם כסאות גלגלים, הכנת כדורי שוקולד, פינת ליטוף, פעילות בנושא התמודדות עם סטיגמות, תערוכת צילומים, מכירת מוצרים מגוונים תוצרת ידם של אנשים עם מגבלה, עמדה למידע למיצוי זכויות מול קופ"ח, פופקורן, צמר גפן מתוק וצילום מגנטים -חינם! כל הפעילות תופעל ע"י אנשים עם מגבלה.  האירוע יחתם במופע מסכם בשעה 19:00 עם הרכב מוזיקלי מרגש מטעם ארגון איל"ן, מופע קרטה של דיירי הוסטל בארי ושיח פתוח עם חברי קהילה נגישה -אנשים עם מגבלה.  26.12.17, בין השעות  16:30-20:00, במתחם חוויות שוויץ המדע, כולל אוהלים עמידים בפני גשם. הכניסה חופשית!

"קהילה נגישה" הנה תוכנית ארצית, שבמסגרתה מתקיימת פעילות ענפה בעיר רחובות לטובת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. השותפים לתוכנית הם עיריית רחובות, רשת חוויות רחובות, החברה למתנ"סים, משרד העבודה והרווחה, ג'וינט ישראל מסד נכויות וקרן רודרמן  ובראש ובראשונה - תושבים פעילים עם וללא צרכים מיוחדים.

בואו לקחת חלק באירועים, לפרטים 08-9310706