לאחר שנתיים של אימונים אינטנסיביים, מפגשי הכנה וטיול מקדים בארץ, שהובלו ע"י רשת חוויות. הסתיים המסע הגדול של "מעגלים לפסגה"


כזכור, תכנית 'מעגלים לפסגה' בהובלת רשת חוויות רחובות - תחום אוכלוסיות מיוחדות ועיריית רחובות, נבחרה לפיילוט ארצי לתוכנית "מעגלים לפסגה", שבין מטרותיה חיזוק הקשר המשפחתי בקרב משפחות עם בוגרים עם צרכים מיוחדים, באמצעות מסע לטיפוס הר. במסגרת התוכנית משתתפים אנשים עם צרכים מיוחדים, מלווים בקרוב משפחה ומתנדב, במסע אישי משותף לחיזוק הקשר והתקשורת. בשבוע שעבר חזרה המשלחת ארצה, וזכתה לקבלת פנים חמה מהצוותים המארגנים.

יו"ר דירקטוריון רשת חוויות, אמיתי כהן, אשר המתין למשלחת בשדה התעופה עם שלטי ברכה, אמר כי: "המפגש עם המשלחת היה עוצמתי, לא ציפיתי לחוות כזאת התרגשות רק מלראות אותם ולשמוע על קצה המזלג את החוויות שחוו. זה אחד מהרגעים שבהם יש תחושה שמקבלים הרבה יותר ממה שנותנים. ראיתי אנשים מאושרים, עם חיוך גדול על הפנים, היה מדהים. אני רוצה להודות לצוות המקצועי וההנהלה של רשת חוויות ולכל השותפים הנפלאים שלנו למיזם הייחודי, שעבדו במשך שנתיים על הוצאתו לפועל והוכיחו שביחד אפשר לכבוש פסגות".

המסע לטיפוס ההר נערך במשך 3 ימים, כאשר ביום הראשון טיפסה המשלחת מהעירייה בורובץ כ-1,300 מטר עד  לתחנת ביניים בהר המוסלה, טיפוס שערך כ-8 שעות, מתוכן שעה וחצי אחרונות תחת גשם שוטף, שם לנו בלילה. למחרת בבוקר יצאה המשלחת להמשך טיפוס לכיוון פסגת ההר. "כאשר הגענו לפסגה, הגיע רגע השיא אליו התכוננו כל התקופה, שרנו את ההמנון התקווה והיה מרגש מאד", מספרת לנה שוחט, אשר ליוותה את המשלחת, "ביום השלישי החלה המשלחת בירידה מההר לנקודת ההתחלה בעיירת בורבץ וביום שישי בערב ערכנו קבלת שבת משותפת ומרגשת וכל אחד סיפר את חוויותיו. כל האווירה היתה מאד עוצמתית, אווירה של יחד, הן מבחינה פיזית והן מנטלית. המון עזרה הדדית, אנשים סמכו אחד על השני, תמכו, עזרו, חיבקו והיו אחד בשביל השני. כמובן שהקשרים בין בני המשפחה התאחדו ויצרו חוויות ייחודיות אך הקשרים בין שאר חברי המשלחת היו זהים ויצרו תחושה של משפחה".

 

במוצאי שבת נערכה שיחת סיכום לימי המסע והתקיימה מסיבת ריקודים. ביומו האחרון של הטיול, יצאו כל חברי המשלחת לטיול בסופיה ולביקור בבית הכנסת הגדול. "כל הטיול לווה בהרבה אהבה, חיבוקים וערבות הדדית", אומרת שוחט, "היה הרבה בכי, דמעות של שמחה והתרגשות ובעיקר שמחה גדולה בלב. אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להיות חלק מהמסע".

גלית אלבג, רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, סיפרה לאחר המסע כי: "כמעט שנתיים ובמיוחד בחודשים האחרונים, אני חלק מצוות שלם שתכנן והתכונן למסע יוצא דופן.

המסע הזה לימד אותי להכיר מהי אהבה ללא תנאי בכל מובן המילה. המסע הזה לימד אותי שמגבלות וגבולות הן בעיני המתבונן. שפסגות נקבעות לפי האדם, ולא לפי מוסכמות. המסע הזה לימד אותי סבלנות ואורך רוח אמיתיים, מה הם. המסע הזה הכיר לי מקרוב 50 איש מופלאים עם עולם פנימי עשיר ומעורר השראה. תודה מיוחדת לכל מי שתרם שהמסע הזה ייצא לפועל".

אסנת לוי, מנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע, אשר ליוותה את המשלחת: "

הפרויקט הייחודי אשר החל לפני שנתיים מטרתו העצמת המשתתפים עם צרכים מיוחדים, חיזוק הקשר עם בן משפחה אשר מתלווה למסע, והעלאת המודעות החברתית לאנשים עם צרכים מיוחדים. אנו גאים ומתרגשים להוביל את הפרויקט החברתי הפורץ דרך אשר מהווה פיילוט ארצי. זכיתי עם שותפינו לפרויקט לחוות בהתרגשות גדולה את התהליכים האישים שכל אחד מחברי המשלחת חווה באופן אישי ואת התהליך של חברי המשלחת כולה שהתרגשו מהעוצמות הנפש ובתחושת הביחד של כולם. אני רוצה להודות בראש ובראשונה למשתתפים היקרים שזיכו אותנו בחוויה מיוחדת ומעצימה ושזכו לעלות לעוד פסגה, לבני המשפחות שהינם חלק ממשפחת חווית, לשותפינו לפרויקט עיריית רחובות ולחברת מועצת העיר ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות אורית שרגאי, החברה למתנ"סים, חברת אל-על סניף ישראל, משרד הרווחה,  glmישראל ועמותת 180. פנינו היום לשימור הקבוצה המיוחדת ובדרך לפסגה הבאה".