עיריית רחובות ורשת חוויות, בשיתוף כלל העמותות והארגונים בעיר, מקיימות אירועים רבים במסגרת חודש המודעות, אשר ייחתמו בהפנינג 'כולנו תושווים', שייערך ביום שלישי 28.5 בשוויץ המדע


פורום שולחן עגול עירוני לקידום אוכלוסיות עם מגבלה ברחובות, יוזם ומוביל חודש בסימן 'כולנו תושווים ברחובות'. בפורום חברים ארגונים ונציגים רלוונטיים רבים, ביניהם האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, תחום אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, קבוצת פעילי 'קהילה נגישה רחובות', אקים רחובות, עמותת איל"ן וגלגלי רני, עמותת אלו"ט, הוסטל בארי ונווה אדיר מקבוצת דנאל, עמותת הרצון מנצח, קבוצות הורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים חילונית וחרדיות, עמותת חיוך של"ו, עמותת אנוש, תוכנית המנטורים, תוכנית "דיור נתמך" ועוד

לאורך חודש מאי מתקיימים בעיר אירועים ופעילויות שמטרתם הגברת המודעות בקרב הציבור הרחב לזכויותיהם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה. עד כה, התקיימו 3 אירועים:

טורניר כדורגל - משחק ידידות בין שחקני הכדורגל של אקים ומע"ש מעונות גל, לבין תלמידי כיתות י"א מתיכון קציר; טקס יום הזיכרון לחללי גדוד 55– טקס מסורתי בהובלת תחום אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות. בטקס השתתפו נציגי המועדונים החברתיים ברשת חוויות, חבורת זמר - ניצן רחובות, גלגלי רנ"י ומתנדבים. כל המציגים בטקס הנם אנשים עם צרכים מיוחדים וכן אירוע רוקדים ושווים - הרקדה המונית ונגישה עם המרקידים תמיר שלו ולאה הדדי, בהשתתפות גלגלי רנ"י, להקה המשלבת רקדנים עומדים ויושבים (המרותקים לכיסאות גלגלים) אשר נפגשים לשיח מחול משותף ושווה

ביום שני הקרוב, 20.5 ,  תתקיים הרצאה "לשחק בקלפים שחילקו החיים ולנצח"  בהנחיית תמר צוברי. הרצאה אותנטית ומעצימה, המוגשת בהומור ומשתפת בסיטואציות מתוך מסע חיים מאתגר. מסע שמתחיל בזוגיות ובהורות לארבעה ילדים, מתוכם שניים עם צרכים מיוחדים, וממשיך בהגשמה עצמית, משפחתית ופיתוח קריירה כנגד כל הסיכויים. ההרצאה תתקיים בחוויות אושיות בשעה 20:00.

עוד מאירועי החודש:  "כנר על הגג"  גרסה חדשנית למחזמר המוכר והידוע בכיכובם של בוגרי "ניצן רחובות" בשילוב תלמידי כיתה ז' בחטיבת הביניים קציר, אשר במסגרת החינוך לסובלנות וקבלת השונה החליטו על שיתוף פעולה. 27.5 באולם מופת, בשעה 20:00  וב-30.5 בחוויות שוויץ המדע, בהנחה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדות.

ואירוע השיא: הפנינג חוויתי גדול ברחבת מרכז קהילתי חוויות שוויץ המדע –  'כולנו תושווים'- הפנינג חוויתי לכל המשפחה, שמטרתו לקדם את המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מגבלה. ההפנינג יכלול שלל תחנות שיפעילו את הקהל, ביניהן תחנות חוויות להכרת הלקויות השונות והאתגרים הניצבים בפניהם, תחנות להכרה וחוויה משותפת עם אנשים עם מגבלה ודוכני מכירה, תוצרת ידם של אנשים עם צרכים מיוחדים, הרקדה לאנשים עומדים ואנשים עם כיסא גלגלים, מפגש עם שחקני הספיישל אולימפיקס ועוד. ההפנינג יערך כסיום וסיכום של חודש מודעות ברחובות וכתוצר של פורום עירוני לקידום אוכלוסיות עם מגבלה, בהובלת קהילה נגישה רחובות, המורכבת בראש ובראשונה מפעילים עם צרכים מיוחדים ובהנחיית עו"ס באגף לשירותים חברתיים ורכזת אוכלוסיות ברשת חוויות. ההפנינג ייערך ביום שלישי ה28.5 החל משעה 16:00, הכניסה חופשית

מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות במועצת העיר, חברת המועצה אורית שרגאי אמרה כי "כמחזיקת תיק אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים אני רואה חשיבות רבה בקיום ההפנינג, שנותן הזדמנות לתושבים לחוות את האתגרים עימם מתמודדים אנשים עם מגבלה מידי יום.

הארוע מגיע בסיומו של חודש גדוש באירועים שמטרתם לשתף את הציבור ולחשוף אותו לחייהם של תושבים עם מגבלה. כולי תקווה שמפגש זה יקדם ויגביר את שילובם בחברה כשווים בן שווים. אני מזמינה את כולם לבוא ולהשתתף".

חבר המועצה אמיתי כהן, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות, מסר כי "רשת חוויות חרטה על דגלה לקדם את השוויון החברתי, לעלות למודעות את הצרכים של אנשים עם מגבלה ולפעול על מנת להעניק להם שירותים מלאים בכל תחומי החיים. השילוב שיוצר הפורום בין כלל השותפים לעשייה ובין כלל הקהילות בעיר הוא דוגמא ומופת לכך שהשוויון מתחיל בתוכנו ושאפשר וצריך לשים במרכז העשייה העירונית אנשים עם מגבלה".

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות: "אנו מאוד מודעים לנושא אנשים עם מגבלה. שילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בכל התחומים הוא נושא מרכזי בעבודתנו. האגף לשירותים חברתיים מעניק סיוע בכל נושא שניתן, ועושה כל מאמץ להנגיש שירותים .  העבודה המשותפת בין כל הארגונים,  הן המקצועיים והן המתנדבים פועלת היטב ומשיגה את המטרות לטובת האוכלוסיות המיוחדות".