מופע "שירים וסיפורים מבית אבא", זה שמו של מופע המחווה לשירי המלחין הדגול נחצ׳ה נחום היימן ז״ל, אשר הלך לעולמו בט״ו באב 2016 (חתן פרס ישראל 2009).


"במופע המבוסס על הקלאסיקות האדירות כמו ״חופים״, ״אניטה וחואן״, ״סוס מעץ״, ״שירים עד כאן״, ״אני ממשיך לשיר״ ועוד... מבצעים סי היימן ואלעד שודלר בעיבודים אקוסטיים עכשוויים את השירים שילוו את פס הקול שלנו לתמיד, כאשר ביניהם מתגלה סי לא רק כממשיכת דרך, פרפורמרית כובשת וזמרת ייחודית בפני עצמה, אלא גם כמספרת סיפורים מבטן ומלידה. הקהל מרותק מזיל דמעה וצוחק בקול לשירים ולסיפורים מבית אבא. אלעד שודלר, מוסיקאי מרתק אשר הפיק מוסיקאלית את האלבום והמופע, שר עמה ומלווה בגיטרה. במופע, תבצע סי בהשמעת בכורה בקלידים שיר חדש ומרגש שכתבה והלחינה לזכר אביה ״ככה פשוט״. למופע מצטרף גם בן הדור השלישי-המוסיקאי תומר עפרון ,בנה המוכשר של סי ,הנותן פרשנות מוסיקלית מיוחדת משלו לשיריו של סבא נחצ'ה." מספרת פנינה שטאובר, רכזת התרבות בחוויות שוויץ המדע.

השבוע ביקרה סי במרכז שוויץ רחובות החדשה כחלק מההכנות למופע וסיפרה לנו: "השבוע, כאשר הגעתי לקניון עופר ברחובות לצפות בהרצאה של הסופרת, עיתונאית, חברתי המדהימה, ענת לב אדלר, בגלובוס מקס ברחובות הבנתי שוב ושוב ,למה אני אוהבת כ"כ את העיר הזו .זו עיר שהתושבים בה עדיין עוצרים אותך בקפה כמו בעיירה של פעם נותנים חיבוק לוחצים את היד מעלים זיכרונות על אבא נח'צה שגדל בעיר הזו ושאב ממנה ובה, את כל השראתו הראשונית למי שהפך להיות לימים גדול המלחינים שלנו בישראל. התרגשתי לדעת שכבר מכירים את אלעד שודלר המוסיקאי המקסים שעושה עימי את הדרך ואת תומר עפרון, בני הבכור, המוסיקאי הצעיר והמבטיח. עוד גיליתי, שהקהל ממש מחכה לראות ולשמוע אותנו, פגשתי אנשים שאחזו בידיהם את האלבום החדש " שירים מבית אבא " ושמחכים מאוד למופע שלנו... היתה גם סקרנות טבעית של " מה תספרי?" אז כאן באמת המקום לומר שאספר סיפורים נדירים שבאמת רק כאשר שומעים את הדרך החשופה הפגיעה והמצחיקה שבה אני מספרת אותם, מבינים מי הייתה הילדה שצמחה להיות זמרת הרוק היוצרת אבל לפני ואחרי הכל הבת של נחצ'ה. למשל.... את השיר "כפל" של אבא ויהודה גור אריה, שרה לי חווה אלברשטיין כשעוד היתה חיילת, אבא גילה אותה אז והביא אותה לבית הפעוטות כאשר הוא מציג לנו אותה ומפזר סוכריות טופי פירות של "כרמית" על הרצפה ומשביע אותנו. קבוצת הבנות ילדות בקושי בנות 4, לא להפסיק ללעוס עד אשר חווה תסיים לשיר לי ליום הולדת ההוא את השיר המופלא הזה..
או סיפור הלידה שלי שאת סופו אשאיר לכם למופע עצמו. רק ארמוז שנולדתי בבית חולים העמק בדיוק בשעה שנולד בן לאישה, כשם אימי, דליה היימן, מישוב מולדת, והחולפנו.. מה קרה בסוף? תצטרכו לבוא ולשמוע...
בימים האלו אני בונה בית זמר למרגלות הגלבוע בכיתת לימודי המוסיקה לזכר אבא ואספר על הפרויקט המרתק והמשמעותי עבורי."


"נחום, נחצ'ה היימן, היה אורח של כבוד שנים רבות באירועי התרבות שלנו, הוא הופיע יחד עם חברו המשורר נתן יונתן, עם הזמרת רוחמה רז, עם צמד הפרברים ותמיד תמיד הביא אתו ניחוחות של חדשנות לצד געגוע לארץ ישראל הישנה והטובה. לחניו הם פסקול חיינו. אנו שמחים לארח את בתו  סי אצלנו בחוויות שוויץ המדע." מסרה שטאובר.

המופע ייערך במוצאי שבת, 12/1/19 בשעה 20.00 במרכז חוויות שוויץ המדע, סירני 52.

להזמנת כרטיסים - 08-9310708 ,055-6612551.

קרדיט תמונות:

הצילומים שחור לבן -  חיים יוסף

אילן בשור, עידן מלמן, עיבוד תמונה סיני מיתקי