פצועי מלחמות ישראל, סא"ל במיל' אבי רוזלי, שנפצע קשה בשכם מבקבוק תבערה וסגן עודד (עודי) מנור, שנפצע אנושות במלחמת יום הכיפורים, יספרו את סיפורם האישי בערב ההוקרה לפצועי מערכות ישראל שמקיימת רשת חוויות


25.11.18 , בשעה 19:00, חוויות שוויץ רחובות החדשה. הכניסה חופשית

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, מצוין מדי שנה בי"ז בכסלו, החל משנת 2014. רשת חוויות מציינת את האירוע במפגש מרתק ומרגש עם פצועי מלחמות ישראל.

ראש העיר, רחמים מלול: "לכבוד הוא לנו להוקיר את ההקרבה ורוח הלחימה שהפגינו פצועי מערכות ישראל בעת הגנתם על המולדת. הם חיים את מעשה ההקרבה הזה יום יום ושעה שעה, והמעט שאנו יכולים לעשות הוא להעלותם על נס ולספר את סיפורם״.

יניב מרקוביץ', יו"ר הרשת מסר כי: "מדהים בעיני לגלות את תעצומות הנפש של הלוחמים ברגעים הקשים ביותר שבפניהם אדם יכול לעמוד. סיפורם האישי מלמד אותנו לא רק על המסירות, השליחות ורגע הפציעה אלא גם על הכוחות לצאת משדה הקרב, להשתקם ולבנות את עתידם מחדש, כי אין לנו ארץ אחרת".

האירוע יתקיים במעמד יו"ר הרשת, יניב מרקוביץ', יו"ר ארגון נכי צה"ל במחוז, דני בן אבו ומ"מ מנכ"ל רשת חוויות, צביקה מדהלה. הזמרת שירלי לילו, בניהולו המוזיקאלי של אופיר שמעוני, ישתתפו בקטעי שירה ובמרכז האירוע יספרו שני פצועי מלחמות ישראל את סיפורם האישי.

סא"ל במיל' אבי רוזלי, בשנת 1989 בעת שירות מילואים כמ"פ בצנחנים נפצע קשה בשכם כשנזרק עליו בקבוק תבעה. אבי נפצע קשה בידיים ובגפיים.

סגן עודד (עודי) מנור, מקיבוץ גבעת ברנר חוגג שני ימי הולדת בשנה, שכן מבחינתו נולד פעמיים, בפער של 23 שנים. "נולדתי בראשון באוגוסט 1950", הוא מספר, "נפטרתי במלחמת יום הכיפורים ב-24 באוקטובר 1973 ואז גם נולדתי מחדש".

כאשר מלחמת יום הכיפורים פרצה, באוקטובר 1973, עודי היה עסוק בקטיף תפוזים. אמנם רק השתחרר מהצבא חודשיים קודם לכן, אבל המלחמה הפתאומית תפסה גם אותו לא מוכן תוך מספר שעות הוא עלה על מדים וכחייל מילואים בגדוד 433 של השריון הוא הוזעק למלא את מקומו של הסמ"פ ראובן זכאי ז"ל, בן גבעת ברנר שנהרג בקרב יום קודם לכן.

סגן מנור נפגע קשה מאוד בעורק הראשי בצוואר ובשתי הידיים, כאשר ביד ימין נשברה  עצם הבריח שם נמצא מרכז העצבים של הידיים.

אחרי המלחמה עודי עבר תהליך ארוך של שיקום שנמשך כשמונה חודשים. השיקום הביא אותו למצבו כיום - מתפקד ועצמאי עם אחוזי נכות שמוגדרים כגבוהים. מאז אותה מלחמה קשה הוא אחראי על טקסי יום הזיכרון בגבעת ברנר, "כי ממש בטעות השם שלי לא נמצא בין הנופלים".


 

  
.