רשת חוויות רחובות ובני המשפחות קיימו הערב טקס לזכרם של חמשת הנופלים בני העיר רחובות, שנהרגו באסון המסוק בבקעת הירדן ואשר על שמם נקראו מרכז "חוויות בית החמישה" וגשר "הרעות"*


אסון הנ"ד התרחש ב-10 במאי 1977, בעת תאונה אווירית, בה התרסק מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי במהלך תרגיל בבקעת הירדן. באסון נהרגו 44 קצינים ולוחמים מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, חמישה מהם בני העיר רחובות ועשרה אנשי צוות אוויר שהשתתפו בטיסה.

זכרם של הנופלים - סמל יואב ירושלמי ז"ל , רב סרן דוד (דודו) כוכבי ז"ל, רב טוראי אליעזר (אלי) ישי ז"ל, רב טוראי אהרון בן חמו ז"ל,  וסגן שלמה לייבוביץ ז"ל - הונצח בבית החמישה, בית קהילתי לפעילויות העשרה ופנאי של רשת חוויות וכן, בגשר הרעות שבכביש 411.

הטקס השנתי לזכרם של חמשת הנופלים התקיים היום (4.5.2021) בבית החמישה, במעמד משפחות הנופלים, אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות, גולן ביטון, מ"מ מנכ"ל הרשת, יוני עפג'ין, יו"ר ועד השכונה, בני נוער, תושבים והנהלת חוויות. יואב כוכבי בנו של  רב סרן דוד (דודו) כוכבי, אמר קדיש במהלך הטקס ותפילת "אל מלא רחמים" נישאה על ידי שמואל קרש.

*אסתר דמרי אימו של רב טוראי אליעזר (אלי) ישי  ז"ל, נשאה דברים בשם המשפחות השכולות, ואמרה:* "עוד שנה חלפה ואנחנו כאן בגאווה בחוויות בית החמישה היקר לנו מאוד, תרשו לי להודות בשם המשפחות היקרות לכל אלה שבזכותם בית החמישה נקרא על שמות הבנים הנפלאים בני רחובות, אני אסתר אימו של אליקוש, שהיה הנכד הראשון של הורי, אימהות שכולות יכולות להכין את הכס אבל לא את הגורל, הימים חולפים שנה עוברת אבל המנגינה לעולם נשארת, אני מודה לגב' מירב אהרון מנהלת חוויות שוויץ החדשה היקרה לנו על הובלת הטקס לכבודנו המשפחות ולכל הצוות שפעל"

*אמיתי כהן, יו"ר הרשת, נשא דברים לזכר הבנים, ואמר לבני המשפחות: *"44 שנה חלפו מיום האסון, מהיום שבו איבדתם את היקר מכל, מהיום שבו העיר רחובות איבדה חמישה מטובי בניה. אבל לרגע לא איבדנו ולא שכחנו את חייהם ופועלם, 44 שנה שנה ואנחנו כאן היום, מחבקים, זוכרים ומנציחים את חייהם יום ביומו.

"בית החמישה, שבדלתו באים מידי יום ילדים, נוער, ותיקי העיר, תושבים מכל קשת האוכלוסייה, הם אשר מסמלים את המשך הדרך, את זכרם של הלוחמים, את החיים שציוו לנו.

"בפעילות שוקקת חיים, מהווה הבית הזה את המשך קיומה של מורשתם, את שמחת החיים של ילידכם, את רוח ההתנדבות, הגשמת החלומות ואהבת הארץ והאדם שהנחילו לנו בפועלם, בחייהם ובמותם. יהי זכרם ברוך".

*גולן ביטון, ממ"מ מנכ"ל הרשת, מציין כי הפעילות להנצחת הנופלים מתקיימת גם בקרב הנוער:* "בכל שנה אנו מתכנסים בבית החמישה עם המשפחות ומציינים את זכרם וחייהם של הבנים, זהו מפגש מרגש ומלא עוצמה, שכן לצד הכאב והזיכרון, אנו זוכים גם לתחושת האחדות והשייכות. הקשר עם המשפחות הוא זכות עבורנו ואני רוצה להודות להן על מעורבותן בפעילות חינוכית עם בני הנוער. טרם שנת הקורונה יצאנו עם מנהיגות הנוער לטקס השנתי באנדרטת הבקעה והם נפגשו עם דורון כוכבי, שסיפר על אחיו שנפל באסון, ובכך אנו ממשיכים להפיץ את מורשת הלוחמים לדור הצעיר".  

את הטקס הובילה מירב אהרון מנהלת חוויות שוויץ רחובות החדשה, יחד עם מנהלי הרשת ובליווי המוזיקלי של אופיר שמעוני ובהנחיית יונתן בחור, מ"מ מנהלת מרכז קריית משה ורכז בית החמישה.

בתמונות: הטקס שהתקיים הערב, פעילות הפצת מורשת הלוחמים לקבוצות מנהיגות נוער במפגש עם דורון כוכבי