רשת חוויות מרחיבה לראשונה את פרויקט הספרים לכיתות הפעוטות וישתתפו בו כ-700 ילדי מעונות צעדים. אמיתי כהן: "החינוך הבלתי פורמלי מעניק מעטפת וכלים להתפתחות מיטבית לילדי העיר"


כ-350 ילדי כיתות הפעוטות של מעונות "צעדים" של רשת חוויות מצטרפים לפרויקט "ספריית פיג'מות". עד כה נהנו מהפרויקט ילדי כיתת הבוגרים ב-7 המעונות של רשת חוויות וכאמור הוא הורחב לראשונה השנה לכלל הכיתות וישתתפו בו בסך הכל כ- 700 ילדים (פעוטות+בוגרים).

אמיתי כהן, סגן ראש העיר ויו"ר רשת חוויות, אמר באירוע כי: "רשת חוויות משקיעה רבות בתחום החינוך הבלתי פורמלי ובגיל הרך בפרט, במטרה להעניק מעטפת וכלים להתפתחות מיטבית לילדי העיר ולכן, כניסתה של תוכנית העשרה זו לכיתת הפעוטות הינה משמעותית. בהתאם, הרשת לוקחת על עצמה את מימון הפרויקט, ותמשיך להרחיב את הפעילות המקדמת רצף חינוכי בדגש על תוכניות העשרה ומסגרת חמה ותומכת".

באירועי הפתיחה במעונות עלה המופע "עולם הסיפורים של הלן", הצגה מקורית שמבוססת על הספר הראשון בסדרת הספרים "לאן? לאן? לגן! מאת ע. הלל."

מדובר בפרויקט חינוכי ייחודי מיסודה של קרן "גרינספון" בשיתוף עם משרד החינוך, אשר מטרתו להנחיל לילדים את האהבה לקריאה ולספרים, תוך פיתוח כישורי שפה, העשרת אוצר מילים, חשיפה לספר והעשרת הספרייה הביתית. "לאור הצלחת הפרויקט החלטנו להרחיב אותו השנה לראשונה לכיתת הפעוטות. לפרויקט ערך חינוכי משמעותי", אומר גולן ביטון, מ"מ מנכ"ל הרשת, שהוסיף: "רשת חוויות ממשיכה לשפר את התכנים ולהרחיב את המענה, ואנו רואים בפרויקט חשיבות רבה להקניית אהבה לקריאת ספרים, העשרת עולם הילדים, הרחבת עולם המושגים והשפה, חיבור וחיזוק הקשר והעשייה המשותפת של ההורים, ילדים וצוות המעון".

לדברי אסנת לוי, מנהלת אגף הגיל הרך ברשת חוויות: "במהלך הלמידה, צוות המעון מקריא את הספר ומשוחח עליו דרך המחזה, מפגש, משחק - ובמקביל, ההורים בבית קוראים עם הילדים את הספרים, מעמיקים יחד במושגים, מילים ונהנים מפעילות משותפת. הילדים יקבלו מידי חודש ספר מתנה, במהדורה מיוחדת של 'ספריית פיג'מות'".