במסגרת תוכנית לתיעוד סיפוריהם של המעברות ואנשיהם, נפגשים מתנדבי של"מ עם בוגרי המעברות אלא שכעת הם מבקשים את עזרת הציבור באיתורם: "לצערנו מספר בוגרי המעברות הולך ופוחת ויש חשיבות באיתורם המהיר ותיעוד סיפורם"


מתנדבי של"מ חוויות רחובות הצטרפו לפני כחצי שנה לתכנית - Terasa"מתעדים", בשיתוף העמותה למורשת המעברות וכיום הם מונים כ-25 מראיינים ומרואיינים, אשר מנציחים את סיפורי התקופה. אלא שקבוצת המתנדבים הרחובותיים, בריכוזה של דרורה קרפיק, רכזת של"מ מבקשת כעת לאתר מרואיינים נוספים. "אחד מחברי הקבוצה המראיינים, אילן טאוב, מתנדב מסור נמרץ ויצירתי, העלה את החשש כי מספר 'בוגרי המעברות' הולך ופוחת, ויש חשיבות רבה באיתורם המהיר ובתיעוד זיכרונותיהם מתקופת שהייתם במעברות", היא אומרת.

טאוב מציין כי חזון הפרוייקט הינו להנציח את הסיפור המופלא של המעברות ואנשיהן,  העולים וקולטיהם: "הפגישות ריגשו אותי והתחלתי להבין את אשר עבר על 'גיבורי המעברות' ואת החשיבות ההיסטורית לתיעוד הסיפור שלהם למען הדורות הבאים". עוד הוא מספר כי: "במפגש זום של המתעדים הסתבר שיו"ר העמותה למורשת המעברות, בני אשר ואנכי, הכרנו בעבר לפני 40 שנה. התברר שהייתה לנו מורה משותפת בילדותנו. את בני היא לימדה במעברת כורדאני ואותי בבית ספר אחדות בקריית מוצקין. נסענו אליה ותעדנו את זיכרונותיה ומאז המפגש אנחנו שומרים על קשר עמה". בהמשך נסעו השניים לראיין את גיבור ילדותו של טאוב: "אחד מגיבורי ילדותי היה הכדורסלן אברהם חמו, שכיכב בנבחרת ישראל לכדורסל, היה מאמנה ושימש שנים רבות כקצין בכיר במשטרה. אברהם חמו עלה עם משפחתו לארץ בסוף שנות הארבעים ממצרים למחנה עולים (טרום מעברה) בפרדס חנה ובגיל 15 החל לפרנס את משפחתו מרובת הנפשות. כשרונו בכדורסל סייע לו לפרוץ את דרכו ולהגיע להישגים בישראל. נפגשנו אתו בביתו לתיעוד סיפור חייו המרגש והמרתק".

אלא שטאוב מבקש למסור כי: "לצערנו מספר "בוגרי המעברות" (המספרים) הולך ופוחת ויש חשיבות באיתורם המהיר ותיעוד סיפורם. אם הנכם מכירים "בוגרי מעברות" או יש ביכולתכם לאתרם, אנא, הפנו אותם אלי".

לפניות: אילן טאוב  053-2262481 , [email protected], https://maabarot-story.org/