במהלך תקופת הקורונה נרשמו 2,635 השאלות ו 433 מנויים חדשים. אתמול, עם פתיחת כלל הספריות בעיר היו כ-1,000 השאלות. חודש שירות "ספר עד הבית" עבור קוראים שאינם יכולים להגיע פיזית לספריות


"עם תחילת סגר הקורונה פתחנו שירות הרשמה מקוון למנויים, כדי לאפשר לתושבים להירשם לספרייה דרך המייל ולשאול ספרים דיגיטליים מרחוק.  הפעילות רשמה הצלחה גדולה, כאשר במהלך תקופת הקורונה נרשמו לספרייה 433 מנויים חדשים, שיכלו גם הם להנות משירותי הספרייה הדיגיטלית הישראלית ובסה"כ נרשמו במהלך חודשים מרץ ואפריל 2,635 השאלות של ספרים דיגיטליים וקוליים", כך מדווח יו"ר רשת חוויות, אמיתי כהן, שציין כי: "יחד עם זאת, עבור חלק נכבד מהקוראים אין תחליף לספרים המודפסים ולכן עם החזרה לשגרת הקורונה, פתחנו את הספרייה המרכזית ע"ש מאירהוף, שבוע אחר מכן נפתחה ספריית רחובות החדשה והחל מה-1.6.2020 כל הספריות חזרו לתת שירות לקהל הקוראים, תחת נהלי התו הסגול".

מנהלת רשת הספריות של חוויות, סיגל לוי בן ישי: "צוות הספרניות המסור הכשיר את הספריות לקבלת הקוראים והשמחה היתה רבה, הן מצד הקוראים והן מצד הצוות".

ביום הראשון לפתיחה נרשמו כ- 1000 השאלות ביום אחד ברשת הספריות. "הציבור הפגין אחריות וסבלנות רבה מול הנהלים החדשים", אומרת לוי בן ישי, "בנוסף, חודש שירות "ספר עד הבית" עבור קוראים שאינם מסוגלים עדיין להגיע פיסית לספריות".

בשלב זה, ע"פ הוראות משרד הבריאות, הספריות הציבוריות פתוחות להשאלה והחזרה של ספרים בלבד, ואין עדיין אפשרות לשהות בספרייה לצרכי קריאה, לימוד ושימוש במחשבים ומאגרי המידע. "השתדלנו לא לשנות את שעות הפתיחה של הספריות על מנת לא ליצור בלבול בקרב ציבור הקוראים, אולם במקרים מסוימים לא הייתה ברירה", מציינת לוי בן ישי, "כך למשל, הספרייה בכפר גבירול ע"ש מרגלית סלע נמצאת בשטח ביה"ס בגין ולכן אין אפשרות לכניסת קוראים שאינם נמנים על תלמידי או צוות ביה"ס. לאור זאת, פתחנו אפשרות להזמנת ספרים מהספרנית ולאיסוף מפתח ביה"ס לטובת הקוראים שאינם יכולים להיכנס לספרייה. ספריית מרגולין ע"ש ציון ענקי אף היא חולקת מרחב עם פעוטון מרגולין ולכן לא ניתן להכניס קוראים אלא לאחר שהמעון נסגר בשעה 17.00. גם בספרייה זו אנו מאפשרים להזמין ספרים טלפונית ולהגיע לאסוף אותם מפתח המבנה בימי רביעי בין השעות 14.00-17.00 ".

ברשת חוויות מציינים עוד כי כל הספריות פועלות לפי תקנות התו הסגול, לפיכך חובה להגיע עם מסיכות, מתקיימת מדידת חום ורישום נכנסים, קיימת עמדת אלכוג'ל לחיטוי הידיים לפני בחירת הספרים, הספרים מוחזרים בשקיות ניילון סגורות ומוכנסים לשלושה ימי בידוד בספרייה לפני החזרתם למדפים, מספר הנכנסים המותר הוא בהתאם לגודל הספרייה, וגם זמן השהות מוגבל. בתקופה זו אין צורך בהארכת השאלה ולא יגבו קנסות על איחורים.