רחובות מאגמת משאבים למען בני ובנות הנוער: לראשונה חברו כל הגופים הפועלים למען הנוער בעיר, והתכנסו לדיון ראשון במסגרת פורום הנוער העירוני החדש


מחלקת הנוער באגף החינוך של עיריית רחובות (עירונוער) ורשת חוויות רחובות הקימו לראשונה פורום נוער עירוני: השבוע נפגשו צוותי הנוער של מרכזי חוויות עם צוות הנוער של העירונוער לדיון ראשון בפעילות פורום הנוער העירוני, שמטרתו לאגם משאבים, צרכים ומענים הקיימים במרחב העירוני, ולבנות יחד תוכנית עבודה עירונית רב מערכתית, לצד תוכניות ופעילות הנוער המתקיימות כיום במרכזים השונים.

הפורום הוא תולדה של שיתופי פעולה המתקיים בשנים האחרונות בין מנהל מחלקת הנוער בעירייה, אבי יוספי וסמנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון . אחד משיתופי הפעולה המוצלחים ביותר היה ביחד עם החברה העירונית במסגרת אירועי הקיץ, עם פרויקט "קיץ בטוח" לאלפי בני נוער בעיר רחובות.

הקמת הפורום והפעילות מתאפשרת אודות לתמיכתם ומעורבותם של ראש העיר, רחמים מלול, יו"ר רשת חוויות, אמיתי כהן, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זוהר בלום, מנכ"ל רשת חוויות, אלרואי אסרף, מנכ"ל החברה העירונית, איציק עובדיה, שרה אילת מפקחת רשותית במינהל חברה ונוער במשרד החינוך וצוותי העובדים, אשר מנהלים יחד את קידום שיתופי הפעולה לרווחת כלל בני הנוער בעיר רחובות.

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אמר כי "אנו מברכים על המהלך להקמת פורום עירוני שעוסק רק בנוער. הדבר יביא לקפיצת מדרגה בכל תפיסת החינוך הלא פורמלי לבני הנוער בעיר, כאשר כל הגופים העוסקים בנוער יושבים מסביב לשולחן אחד, וממוקדים בצורכי בני הנוער בעיר "

אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות מסר כי  "אנו מעודדים את שיתופי הפעולה. מטרת הפורום העירוני הנה לסנכרן בין כלל התוכניות המופעלות לאורך השנה, בניית אירועי שיא משותפים, ימי עיון והדרכה מקצועיים לצוותי הנוער, ימי גיבוש משותפים, איגום משאבים וסיעור מוחות לפרויקט משותפים עתידיים. ".

שרה אילת מפקחת רשותית במינהל חברה ונוער במשרד החינוך: ": אני מברכת על פריצת הדרך בהקמת פורום מקצועי לרכזי נוער רשותי,  שהנו חלק מהתאגדות כל  הגופים העוסקים בתחום הנוער. המהלך החל כבר בתוכניות הקיץ, וקידם את תחום הנוער ברשות."

אבי יוספי, מנהל מחלקת הנוער באגף החינוך: "הפורום מבטא את שיתופי הפעולה שלנו במשך כל ימות השנה, וכעת הוא ממסד את העשייה החינוכית העניפה – ביחד . אנו מקפידים להעניק את הבמה לנוער הרחובותי, ואין לי ספק כי אירועי השיא מעתה יהיו גדולים וממצים יותר, כשכולנו משלבים ידיים לטובת הנוער בעיר"

גולן ביטון סמנכ"ל חוויות: ״לראשונה הקמנו פורום נוער עירוני מקצועי המשלב את כלל הכוחות הפועלים לרווחת הנוער בעיר רחובות, בשיתוף חברה מנהל ונוער מחוז מרכז של משרד החינוך. יש לציין שלאורך כל השנה אנו מקיימים שיתופי פעולה, לרבות בפרויקט קיץ בטוח לנוער, היתרון הגדול של הפורום העירוני והסינרגיה בין העירונוער לרשת חוויות, הוא שאנו מגיעים לכל נער ונערה, פועלים בכל שכונה ושכונה ונותנים מענה אישי ומפגשים ביניהם.".