עיריית רחובות ורשת חוויות מובילות גם השנה את "יום המעשים הטובים", תוך התגייסות העובדים, התושבים, מתנדבים, גופים וארגונים הפועלים בעיר, אשר נרתמו לקיים עשרות פעילויות בכל רחבי העיר למגוון הקהילות


רשת חוויות אמונה על ריכוז יום מעשים טובים בעיר רחובות, זו השנה השלישית, ומרכזת את כלל הפעילויות שיקיימו עיריית רחובות ואגף החינוך והנוער, הרשת והחברה העירונית לתרבות, בשיתוף ה.ל.ר, החברה לפיתוח רחובות.

ראש העיר, רחמים מלול, אמר כי: "יום המעשים הטובים הוא הזדמנות נהדרת לעצור לרגע את שיגרת החיים ולהקדיש את הזמן באופן מוצהר לעשייה למען האחר. זהו יום של מסר ערכי וחינוכי שמעבירים תושבי העיר כולה, מסר של נתינה וערבות הדדית. חברה חזקה נמדדת ביכולת שלה לחזק את כלל האוכלוסיות והקהילות, מתוך רצון לקדם אותן, לצמצם פערים ולדאוג לרווחתן. אני מודה לכל מאות ואלפי העובדים, המתנדבים והתורמים שלוקחים חלק ביום זה ובמהלך השנה כולה".

אמיתי כהן, ויו"ר הדירקטוריון, הוסיף כי: "רשת חוויות היא גוף קהילתי ראשון במעלה המשרת את הקהילה במגוון רחב של תחומים, כך שבאופן טבעי היא גם הראשונה לעמוד בראש יום המעשים הטובים, שכול כולו נתינה ותרומה קהילתית. מנהלי ועובדי הרשת, החברה העירונית  והעיריה, בשיתוף אירגונים, תורמים, פעילים ותושבים, יובילו עשרות פעילויות לרווחת אוכלוסיות שונות בכל רחבי העיר. אני מודה על הזכות שניתנה לנו לתרום לקהילה, לראש העיר, רחמים מלול, על ההתגייסות המשותפת להצלחת היום ולכל השותפים לעשייה".

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות, ציין כי: "נתינה היא זכות גדולה ואנחנו מקיימים את יום המעשים הטובים באהבה גדולה. התרגשתי לראות את ההירתמות האמתית והכנה של עובדי העיריה וגופיה, לצד עשרות התורמים והמתנדבים. ביחד יצרנו מערך שלם של פעילויות חברתיות, חינוכיות וערכיות, במטרה לחבק את קהילות השונות ולהעלות חיוך על פני התושבים. מעבר לפעילות העירונית במהלך כל השנה, זוהי הזדמנות להגיע לאנשים שלא תמיד יודעים לבקש את העזרה ולהושיט להם אותה, ממקום של יחס שיווני ודאגה לצרכים הייחודיים שיש לכל אחד ואחת מהם".  

פעילויות רשת חוויות

ילדי וצוותי הצהרונים יאספו ויארזו חבילות שי עם מתנות למחלקות ילדים בבתי החולים, עובדות מעונות "צעדים" יבשלו עבור משפחות נזקקות, צוות מתנ"ס גבירול וההולנדית יכין ויחלק שי לצוות המורים של בית הספר הרצוג, נבון, הייטק ובגין, נוער חוויות מכלל המתנ"סים יקיימו פעילות למען האחר והשונה במרכז שיקום קרית משה, צוות המרכז שוויץ רחובות החדשה יקים עמדה בתחנת הרכבת לחלוקת שתייה חמה ופרוסת עוגה לחיילים, צוות הספריות יגיע לבתי האבות השונים בעיר עם תרומת ספרים במגוון שפות, צוות האחזקה של חוויות קריית משה יצבע את מועדון הפעילות במועדונית חץ קדימה, נוער גבירול וההולנדית יגיעו אחה"צ לבית הקשיש וישמחו את הדיירים, במתנ"ס אושיות יערכו ארוחת בוקר וסדנת ריקוד משותפת למועדון הנשים בשיתוף ביה"ס נועם בנות, להקת ההתעמלות האומנותית  של שוויץ המדע תופענה בפני דיירי בית האבות "לב אבות" במופע ייחודי שהכינו עבור יום זה ועוד.

 

פעילויות מחלקת הנוער

קבוצת תלמידים תצא לפעילות של חלוקת סוכריות לעוברי אורח ברחוב וקבלת פנים לבבית לעוברים ושבים במרחב הציבורי, תתקיים פעילות במרכז "עזר מציון" הכוללת אריזת מוצרי מזון לנזקקים, עבודת גינון, הופעה אקוסטית במחלקות בית החולים, איסוף מתנות מרחבי העיר, שיעורי חינוך בכיתות ח'-יב' בבתי הספר השונים. קבוצת בנות "רק את" תתנדב בבית אבות 'לב אבות' ברחובות בפעילות יצירה משותפת עם דיירי בית האבות, 9 חיילי גרעין הנח"ל החדשים ישתלבו בפעילויות ב-8 בתי הספר ומרכזי הנוער בהם הם פועלים. כל צוות חיילים ייצור קבוצה של 5- 6 מתנדבים לפעילות ייחודית במסגרת, ועוד.

פעילויות בתי הספר היסודיים

תלמידי כיתה ה' מביה"ס רמת אלון יצאו לבית פנחס לפעילות שירה, בביה"ס בן צבי יפעלו לסביבה נקיה ומטופחת בתוך מבנה בית הספר, טיפוח שמורת הטבע בבית הספר, אירוח ילדי הגנים, אימוץ אתר- גן המשחקים ברחוב ה' באייר, טיפוח חצר בית הספר והסביבה הקרובה, אימוץ ניצולי שואה וקשישים - "עמך", קשר רב דורי- מפגשים לימודים בנושא מורשת וציונות עם המבוגרים בחיי התלמיד. תלמידי ביה"ס שז"ר, יאספו חבילות לחיילים, יפעלו לנקיון הפארק הסמוך לביה"ס, צביעת ספסלי חברות בביה"ס, איסוף חבילות לחיילים והכנת אלבום ברכות לשומר, למזכירה, לאב הבית ועוד. בביה"ס ניצני המדע, הורי בית הספר יגיעו לצביעת מתחם זהירות בדרכים ויתקיים שוק אביב שכל הכנסותיו יתרמו לעל"ה- מרכז יום לקשיש. בביה"ס הרצוג יערך יום אימוץ בשיתוף עמותת צער בעלי חיים, סיוד וצביעת המרפאה הווטרינרית בשכונה, ועוד.

האגף לשירותים חברתיים מחלקת נוער וצעירים

תתקיים פעילות ביוזמת "מעגל נשים" וקבוצות כדורשת נשים רחובות יחד עם בית חם לנערות - סמיילי. המפגש יכלול קבלת פנים, חלוקת חולצות, הסבר על משחק הכדורשת וחימום על-ידי זומבה. לאחר מכן יערך טורניר, כאשר בנות הבית החם ישחקו עם הנשים של מאמא-נט. בסיום הטורניר יוענקו לכול הנערות מדליות, מתנה אישית ואוכל שיוכן על ידי בנות ממנט.

בצהרוני החברה העירונית ימכרו הילדים בקבוקי שתיה והכספים שייאספו יועברו לעמותת משאלת לב make a wish להגשמת חלומות לילדים חולים.

תמונות מהפעילויות אשתקד