דלג על בר עליון כתום
בר עליון כתום
דלג על בר עליון כחול
בר עליון כחול

חיפוש חוגים



מעונות

 

המעונות  נמצאים בפיקוחה של רשת מעונות היום של החברה הארצית למתנ"סים "התחלה חכמה" ומשרד התמ"ת ומופעלים על ידי רשת חוויות. 

 

ללוח חופשות מעונות- תשע"ז לחצו כאן

 

 

מעונות באחריות מתנ"ס חוויות אושיות:

 

מעון הדר

רח´ פנחס מוקסאי 58, רחובות.  טלפון: 08-9459313

מנהלת המעון ורד גולן. hadar@havayot.org.il

 

מעון אשכולית

רח´ קרוננברג 5, רחובות החדשה. טלפון: 08-9417891

מנהלת המעון קטי שוב. eshkolit@havayot.org.il

 

מעון אתרוג:

רח' מבצע ליטני 6, 08-8536761, etrog@havayot.org.il

 

מעון תחת אחריות מתנ"ס חוויות שוויץ:

 

מעון תפוז

רח´ סירני 52, רחובות.  טלפון:   08-9366765

מנהלת המעון איילת עמירה. 

 

מעונות תחת אחריות אגף הגיל הרך:

 

מעון תאנה (עדיין אין סמל תמ"ת)

רחוב יעקב מזרחי 8, טלפון: 08-9257198

מנהלת המעון: מיה עדרי 

 

 

מעון רימון (עדיין אין סמל תמ"ת)

רחוב הרי אדום 53,

מעון חדש שעתיד להיפתח בספטמבר 2016

לגילאי 3 ח'- 3 שנים. 

טלפון:08-9254402

למידע נוסף לחצו כאן

לטופס הרשמה לחצו כאן

 

מעונות היום מפוקחים  על ידי  רשת "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים, מטעם משרד הכלכלה (התמ"ת)  ועל ידי האגף לגיל הרך. המעונות מיועדים לילדי אימהות עובדות, בגילאי 3 ח'-3 שנים הנמצאים בקבוצות: תינוקות, פעוטות, בוגרים.
בכל מעון יום תוכלו למצוא:
צוות מקצועי ומיומן בהנהגת מנהלת המעון.
כתת הבוגרים בהובלת גננת.
מטבח מקומי המעניק לילדים בישול ביתי.
פעילויות חינוכיות מותאמות גיל ומותאמות לצרכים ההתפתחותיים של הילדים,
בניית צוותי חשיבה משותפים עם ההורים.
 
 

 

המעונות צוברים מוניטין בשל רמת השירות הגבוהה, היחס החם והאווירה הביתית,  ונותנים  שירות לכל הקהילה. ייחודיות  המעונות היא בעבודה הקהילתית שנעשית עם ההורים בנוסף לעבודה עם הילדים.

במעונות  מופעלות 3 כיתות מגיל 3 חודשים ועד  3 שנים. הקבוצות קטנות ומאפשרות עבודה איכותית ויחס אישי.
במעון צוות מקצועי ומיומן, המקבל הדרכה מקצועית באופן שוטף במהלך  השנה הן על ידי אנשי מקצוע של החברה למתנ"סים והן על ידי הכוחות המקצועיים שברשת חוויות רחובות.

 

גילאי 3 חודשים-שלוש שנים עפ"י חלוקה גילאית:

 

תינוקות: 3 חודשים-שנה ושלושה חודשים (כולל)

פעוטות: שנה וארבעה חודשים-שנתיים (כולל)

בוגרים: שנתיים-שלוש שנים.

 

 

תפיסה חינוכית:

התפיסה החינוכית במעונות היוםקהילתית ומחברת שלוש גישות חינוכיות:

הגישה האקולוגית, הגישה ההתפתחותית וגישתו של לוריס מלגוצי (רג´יו אמיליה).

 

1. הגישה האקולוגית

גישה זו יוצאת מתוך נחה, כהבנת ההקשר המשפחתי-קהילתי הכרחית ליצירת איכות חינוכית, בגלל השפעתו הרבה על התפתחותו של הפרט. רק כאשר תכנון המסגרת החינוכית ותכניה יתייחסו לגורמים רבים ככל האפשר, המשפיעים על הילד ומשפחתו, יוכל להתרחש שינוי משמעותי ומוכלל בילד.

 

2. הגישה ההתפתחותית

ארגון זה דוגל בגישה המעמידה את הילד ואת המחכנת במרכז התהליך החינוכי, כאשר המטרה העומדת בפני המחנכת היא לספק לילד הזדמנויות ותנאים ללמידה המתאימים לו מבחינה התפתחותית.

 

3. גישתו של לוריס מלגוצי

מושג המפתח בגישתו של מלגוצי הוא: "פדגוגיה של יחסים". מלגוצי טען כי איכות המסגרת החינוכית היא תוצר של איכות היחסים המתפתחים בין כלל השותפים לאותה מסגרת. היחסים הם רב מימדיים ופועלים במקביל והם כוללים:

א. יחסים אישיים ובין אישיים.

ב. יחסים עם המרחב הפיזי: מבנה המעון וארגון הסביבה החינוכית.

ג. יחסים עם התכנים: הנושאים שבהם דנים, עוסקים ולומדים.

ד. יחסים עם ההקשר הסביבתי: התייחסות להקשר החברתי-תרבותי.

 

פגדוגיה של יחסים-עקרונות ויישום:

 

1. אמונה ביכולותיו של הילד ובהיותו מסוגל: עקרון זה מחייב את הצוות לאפשר לילד לנסות ולהתנסות ככל האפשר (כמובן שלא על חשבון שמירה על ביטחונו האישי).

2. שותפות: הכוונה לסוג של יחסים שיש בהם כבוד לאנשים אחרים בעלי זיקה למערכת שלנו והתחשבות בהם.

3. דגש על הילד כפרט: לכל ילד ייחוד משלו. תפקידנו לעזור

דרונט בניית אתרים
דלג על בר תחתון
בר תחתון
עבור לתוכן העמוד